Jdi na obsah Jdi na menu
 


Grossglocknerská vysokohorská silnice

Grossglocknerská vysokohorská silnice

Grossglockner Hochalpenstrasse je dlouhá 48 km Heiligenblut - Ferleiten najdeme na ní 26 číslovaných zatáček a překonává 1748 metrů převýšení. Největší stoupání dosahuje 12 %, na odbočce k Edelweissspitze dokonce 14 %. Tento vrchol je zároveň nejvyšším bodem cesty - 2571 m n. m. Z vrcholové plošiny přehlédneme najednou 37 vrcholů vyšších 3000 metrů a 19 ledovců! Druhá odbočka nás zavede přímo k ledovci Pasterze. Nejvyšší bod samotné cesty je vstupní portál do tunelu Hochtor - 2505 m n. m. Za průjezd se platí mýto.Silnice je otevřená  od začátku května do začátku listopadu.
První plán na vybudování cesty ve Vysokých Taurech přetínající hlavní hřeben Alp v blízkosti nejvyššího rakouského vrcholu předložil roku 1924 dvorní rada Ing. Franz Wallack. Samotná stavba byla zahájena 30. 8. 1930 na severní straně hřebene ve Ferleitenu. Takřka přesně za 5 let - 3. 8. 1935 - byla slavnostně otevřena. Uvědomíme-li si klimatické podmínky panující v tomto koutu Alp byla stavba zvládnuta velmi rychle a levně.
Průměrná sněhová nadílka zde činí až 5 metrů, po 100 dní fouká bouřlivý vítr a po 250 dnů jsou hlášeny srážky. Průměrná roční teplota v nejvyšších partiích silnice je -3 °C

I nám cestou přes vrchol chumelilo a bez řetězů by nás nepustili,zastávka byla jen u jezera Fuscher Lacke,kde je i muzeum stavby silnice.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

ok.

(Roman W., 25. 7. 2012 10:20)

muzeum i počasi/brrrr/zaujalo